thanks.....

thanks.....

Translate

Terukir satu kata, tersemat dalam jiwa...

Tiap kata yang tertulis, penuh dengan kasih sayang,
penuh erti kehidupan,

setiap kata yg diungkap, setiap kata yang tercoret adalah tanggungjawab yang harus dipikul yang akan dihitung satu masa nanti...

kata2 itu amanah ALLAH...
moga dapat disampaikan dengan baik...
yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan pengajaran...

terima kasih melawat blog ini... jemput datang berkunjung lagi...

Tuesday, July 21, 2015

KERANA-MU

disaat kita berusaha sedaya upaya, percaya dgn diri, yakin kita boleh lakukan...

kita mohon pada Allah moga Allah memberi apa yg kita mahu atas usaha kita... 
tapi Allah xbg apa yg kita nak, sebab Allah bg apa yg kita perlu...

Disitulah nilai sebuah syukur dgn apa yg Allah beri, dan nilai sabar dgn apa yg ditempuhi...

bila Allah kata kunfayakun, maka jadilah ia, maka terjadilah...

Jangan pernah sekali pun mengalah, Hanya yg terbaik daripada Allah untuk hambaNYA...

Dalam perjalanan itu, banyak benda yg harus diperbaiki, hubungan dgn manusia, hubungan dgnNYA.

Percaya sahaja, dimasa yg tepat, diwaktu yg tepat, Allah berikan yg terbaik. Sabar itu indah, PASTI kejayaan yg hadir juga INDAH... untuk insan yg bergelar WORRIOR. 

tiqah worrior never give up

Tuesday, June 9, 2015

AWESOME, FANTASTIKA AYAMOR

AWESOME, FANTASTIKA AYAMOR...

Projek mega buat income giler2, Dalam sejarah 20 tahun, semakin gawat poket, kaser poket, krisis itu ini.... Usahawan SAWAN nk bagi Extra extra profit...

✅dulu
👉9000 point dapat RM3000,
✅sekarang,
👉9000 point dapat RM7000.
😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱
120%, double up payments
bg untung, side income...

kalo telebih point..bayangkan lah....

Bagi diri kita sihat, dpt sihat sekeluarga n dpt tmbh pendapatan keluarga.

dalam sejarah 20 tahun
semakin gawat, semakin naik insentif nak bg pada usahawan GILER, GILER GILER rebut peluang ni...





GRAB IT
OR
LEAVE IT
pilihan ada ditangan kita

pm pun boleh 0177428847
#peluangDepanMata
#rezekiRamadan
#bisneskasihsayang
#sayaBantuTunjukCara

Tuesday, May 26, 2015

Menarik dan Tertarik

MENARIK & TERTARIK

Doktor pun buat bisnes Elken? 
WHY doktor? 
oooooo rupanya diorg ada sebab kukuh dan mantap buat elken... Diorg kaji se"detail"nya konsep molekul reform teraphy elken yg berasaskn pemenang anugerah NOBEL bukan sekali tapi dianugerahkan 2kali anugerah NOBEL PRIZE Dr Linus Pauling.

Lepas tu plak Nitrik oksida produk Livextra kajian daripada Prof Dr Fared Murad dapat NOBEL PRIZE, halal, ISO semua dpt pengiktirafan. 

No wonder the product pecah rekod jualan because the product talk by itself. 

and ME, hanyalah seorg pemengang Master dalam sains makanan, food mikrobiologi... Saya sangat percayakan research sebab research akan ade result n dari result itu terhasilnya perbincangan yg detail why n why dan sampailah terhasilnye kesimpulan. kalo dh dpt NOBEL tu mmg terbaik... Doktor pakar percaya, kenapa tidak saya. 

#doktorterbaikadalahbadankitasendiri
#formoreknowledge 
#pm
#imshareforyou



with Dr Naim, pegawai kesihatan Malaysia


Saturday, October 25, 2014

Sudah tuakah???

I`m already 26 years old.... wowwwww dh tua.... meningkatnye usia, banyak bende kebudak2an hilang sikit demi sedikit....

20oktober 2014.... really enjoy the moment..
Tahun ni lain dari tahun sblmnye.... kalo dulu kek n celebration akan ade... kali ni penuh wall, fb, watapps dengan ucapan n doa dr kawan lama n rakan2 bisnes....

Moga tahun ini menjadi tahun kegemilanganku.... tahun terbaik mengatur langkah dari tarikh lahir tahun ini hingga tahun hadapan... jika dipanjangkan usia pasti ade sesuatu yg istimewa akanku hadiahka pada keluarga n diri sndiri... xlupa pada,insan2 yg hadir dalam hidupku....

Selamat hari lahir mak, sama2 kita raikan hari lahir
Tarikh yg sama...

Sweet 26

Terus doakan untukku... terima kasih kalian.. moga Allah mudahkan urusan kita dunia n akhirat...

Jangan terlalu kejar dunia, dunia akan lari....
Kejar akhirat dunia akan mari....
Dua2 kena balance.... pasti berjaya dunia n akhirat aminnnn




perubahan

Sudah meningkat usia maka banyak perubahan berlaku dalam diri... Alhamdulilah masih hidup untuk menikmati usia 26tahun... terima kasih ya Allah....

Dulu n sekarang terlalu jauh berbeza... banyak pengalaman n cabaran yg dilalui bertambah ilmu n erti sebuah kehidupan....

Banyak benda yg aku pelajari supaya sentiasa menjadi hambaNya yg positif... meneruskan perjalanan hidup dgn sabar, supaya setiap saat kelak dpt merasai sedikit kenikmatan sebelum tibanya ajal...

Bukan mudah untuk berubah, permulaan bermula dari satu titik ke satu titik menjadi bertitik titik perubahan yg mematangkan diri... perubahan itu ada kalanya sakit, pedih, getir, namun hasilnya sungguh indah...
Adakalanya disaat sakit itu ramai yg berputus asa... alangkah ruginya.... biar perit sedikit xmengapa, jika akhirnya mampu memberi seribu satu kebaikan pada diri n keturunan....

Jiwaku dibentuk dgn kasih sayang, diajar untuk memahami org, jgn cepat melenting,jangan pulak cakap belakang, jgn melawan org yg lebih makan garam asalkan mereka xlari dr sunnah n ajaran yg betul, maka setiap satu itu diterap dlm diriku...

Setiap hari satu pelajaran aku tadah n serap masuk kedalam jiwa, xpernah aku duga menjadi sebahagian daripada mereka yg begitu positif ini... disaat susah tanganku dicapai, aku dipapah, diberi suntikan semangat, disaat aku berjaya setapak, aku dirai, setiap pengorbanan tu dihargai...

Ramai org diluar sana perlekehkan mereka, tetapi mereka tetap maju kehadapan... org yg berkata itu ini masih ditakuk lama... kerana satu prinsip mereka pegang, jayakan diri jayakan bangsa, lakukan untuk dunia n akhirat, jika minda n hati xbetul2 ikhlas, x bersih, disini bukan platform utk berjaya untuk golongan itu...

Murninya mereka, menjayakan insan2 susah seperti aku, kami dh seperti adik beradik, sanak saudara.... disinilah kerjayaku, disinilah keluargaku, disinilah kasih syg terbina penuh keikhlasan... mak n ayahku turun sama memberi dorongan n semangat utk terus berjuang disini.. disinilah lahirnya sebuah cinta....
Disinah akanku realisasikan impianku,
Disinilah akan ku bantu insan disekelilingku untuk sama2 berjaya dunia n akhirat... love uolz until Jannah...

Supporters

Budaya kerjasama dan kasih sayang

Persahabatan yang utuh

Kemesraan 

Ukhuwah sejati

Restu bonda


Keazaman dan tekad

Thursday, August 14, 2014

Recall back: Muhibah




































Salam semua n selamat pagi... have a great day...

Rindunya kampung halaman.... bila dah jauh dari kampung mula la ase kerinduan tu timbul... tambah lagi ade aktiviti bersama2 org kampung, jadi bila tengok semula gambar2 ni teringat kt diorg... 

walaupun usia mereka dalam lingkungan 55-65 tahun, tapi semangat kerjasama xberbelah bahagi... xberkira penat pun asalkan nak siapkan landskap kt papan blok mercu utama masuk ke kawasan tu... dari segi kerja hingga la makan2, complete disediakan, xde yg suruh, tapi masing2 pandai ambik tugas... 

anak2 muda xnampak pun kan... sebab anak2 xde pun kt kampung, kalo balik pun sekadar balik melawat mak n ayah saje pastu duduk dirumah main gajet... x semua mcm tu, tp kebanyakannya macam tu... 

Alhamdulillah aktiviti ni banyak mengajar erti sebuah kehidupan...masa ni cuti lepas abis blaja master... Aku plak memang jenis xreti duk diam dalam rumah lama2, paling lama pun 2minggu, lebih dari tu ase boleh pecah pala... jadi dari dok buang masa, baik buat aktiviti kemasyarakatan dengan geng2 ibu2 ni... diorg ni plak memang jiran2 yg aku dh anggap mcm keluarga sebab aku dibesarkan di kampung, sekolah dari tadika sampai SPM pun kt kampung jadi dh biase dgn ibu2 ini... 

Mula2 dtg sebagai pemerhati je n tolong2 skit2.. pastu menariknye, ibu2 ini semuanya jenis terbuka, bagi peluang kt aku untuk curahkan idea untuk buat landskap..pastu diorg bleh terima pandangan n pendapat... terus buat tindakan... gotong royong sama2 buat, seminggu je siap semua... sangat muhibah... seronok.. disini aku melihat dalam usia mereka, anak2 jauh, aktiviti seumpama ini memberi nilai kebahagian disamping mengurangkan masa kekosongan bersendirian... 

mula la, aku berfikir, 20 tahun lagi bagaimana aku... adakah masyarakat akan datang tinggi lagi nilai kejiranan??? Adakah aku mengharapkan perhatian anak2 @ penuhi masa memberi kasih sayang pada anak2 dirumah kebajikan@ terus berkidmat untuk masyarakat... wowwww semua tu harus difikirkan... 
kerana dari sekarang la menentukan siapa kita akan datang n menentukan bagaimana kita mengakhiri sebuah kehidupan...   

sebenarnye kite sendiri yang buat pilihan dalam hidup... peluang yang datang rebutlah, kerana kesempatan yg diberi kemungkinan tidak akan datang lagi.....Untuk anak2 termasuk diri aku sendiri, luangkan masa untuk ibu n ayah.. memang kite nak buat tp kebanyakan kite xde masa, kadang2 xde duit nak balik kampung sebab terlalu sebuk dengan keje, keje2 tapi xcukup juga, semua xdapat... kebahagian n kewangan xdpt juga, yang dpt stress sepanjang hidup.. 

 jom kite bijak ambik peluang yang hadir didepan mata,, jgn buang masa, mak ayah nak tengok kite bahagia n kite juga nak bg mereka rasa bahagia.. kite ade banyak masa untuk berfikir n memikir, tapi mak n ayah xde masa untuk tunggu kita.. jadi rebutlah peluang cari kerjaya yang boleh menjamin masa depan kita... kalo sekarang kita susah itu bukan salah kita, tapi kalo kita biarkan hidup kite terus susah n mewariskan kesusahan pada keluarga n anak2 itu salah kita..  Ingatan untuk diri juga, bila kita boleh bahagiakan orang, Allah bagi kite juga kebahagian daripada orang lain pula.. Tidak ade yang lebih bahagia bila melihat ibu n ayah merestui dan dapat merasai sesuatu dari hasil keringat kita..