thanks.....

thanks.....

Translate

Terukir satu kata, tersemat dalam jiwa...

Tiap kata yang tertulis, penuh dengan kasih sayang,
penuh erti kehidupan,

setiap kata yg diungkap, setiap kata yang tercoret adalah tanggungjawab yang harus dipikul yang akan dihitung satu masa nanti...

kata2 itu amanah ALLAH...
moga dapat disampaikan dengan baik...
yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan pengajaran...

terima kasih melawat blog ini... jemput datang berkunjung lagi...

Tuesday, November 23, 2010

25 perkara tentang atiqah

"Once you have been tagged, you are supposed to write a note with 25 random things, fact, habits, or goal about you. At the end, choose 25 people to be tagged. You have to tagged the person who tagged you. If I tag you, it’s because I want to know more about you"

saya telah di taq oleh miss shining star a.k.a aisyah..
ecah sori la ek, skrg br ade mase yg sesuai nk menaip ttg diriku ini.. hehehehe

25 perkara tentang saya

1-namaku nurul atiqah ramli
org yg lme kenal panggil nurul, org kampung panggil nooi, kwn2 sek panggil tiqah, org2 tertentu panggil iqa, nama pelik skit org panggil tiram (ti=tiqah, ram=ramli), nama dlm family acik, terbaru n terkini housemate ku panggil cik T

2-aku orgnye simple je, kalo bleh semua bende aku nk jadikannya simple..tapi simple pun mesti berkualiti tau... kalo org suh mekap, mmg paling simple cm x make up (itula aku... tebal2 xsuke.. ape yg aku nk adalah sesimple yg mungkin..)

3-org ckp aku happy go lucky orgnye.... aku suke bt org senyum n ketawa walaupun dlm sengaja mahupun x.. kawan2 aku ade yg ckp aku ni klakar... (klakar ke???)

4- seorg yg murah senyuman... ni mmg aku akui,, aku suke senyum, bg aku senyuman itu bleh membahagiakan org lain... yela kn kalo org tgk kite masam x berani nk tegurkn... jadi senyum la, kerana senyum itu sedekah... =)

5) org xpernah tau, aku ni nakal skit...dulu kala pernah buat jahat kt sekolah.. pengawas panjat pagar sekolah n xpuas hati dgn pakguard, nasib baik x de ape2 berlaku...

6) suke baca buku yg ade moral value... xkesah r moralnye ttg cinta @ kehidupan... novel jrg2 bc... kalo bc pun ambik muka depan, tgh n akhir, kalo novel 2 cite dia best br la bc smpai habis... (jiwa novel 2 kurang skit....)

7) xsuka marah2 org, n xsuke org marah xtentu hala... (depend pd situasi mse 2)
kirenye sendiri mau ingat la... kalo org marah hempas brg2, pintu almari ke, baling meja, humban kerusi ke, itu mmg pantang bg ku... x suke... ase x aman dunia aku...

8) kalo org x kenal aku n br nk kenal aku, mesti diorg ckp aku ni sombong.... mungkin sbb aku lebih suka org tegur aku dari aku yg tegur diorg dulu... tp kalo dh mula kenal org ckp aku ni ckp x reti nk diam.... mulut becok... cm tonggeng ayam (huhuhuuh)

9) kadang kala aku jua seorg yg pendiam... aku lebih suke mendengar dari bercakap....

10) seorg yg sensitif.. air mata 2 senang nk jatuh... tp xsuke tunjuk dpn org..jatuh dlm ati je.,hheheh

11) xsuke berdendam... kalo marah suke diam n berfikir.. n lps 2 ok... xsuke simpan2,... kdg2 org x perasan pun...

12) suke berkebun... suke tumbuh2an...

13) suke meluahkan sesuatu dlm bentuk penulisan... sbb tu juga la aku menceburkan diri dlm laman blog...

14) suke berjoging sambil bersiar2.......

15) aku adalah org yg unpredictable n lucky... biase aku bt adalah balik kmpung secara mengejut... tibe2 je terlintas nk balik kmpung sgt, aku g bas sten n terus tgk tiket, kalo ade terus balik.. stakat ni kalo aku jd giler2 cm 2, alhamdulillah la dpt balik... naik bas lompat pun aku xkesah, janji sampai umah dgn selamat...

16) aku insan yg mengimpikan DSLR menjadi milik ku... uhuhuhhu xtau la bile aku bleh memilikinya.... kalo tgk org yg ade DSLR rase cemburu plak.. (mne tau kn ade yg nk bg DSLR pecuma ke...ade ke org nk bg???)

17) aku suke kn keunikan dlm mengambil gambar... kalo gmbr org yg aku ambik, aku nk pastikan ianya cantik n ada makna tersirat pada penghayatan aku.. tapi kalo gambar aku, org ambik biase je... nampaknye cm bgs aku ambik gmbr org, gmbr sendiri nk elok posing sendiri ambik gambar sendiri... hehehehehe

18) dulu aku takut laut, pantai n seangkatan dgnnye... mase nk masuk UMT aku tkt gak sbb berada dkt dgn pantai, takut nanti lemas xde spe nk tolong... aku nye agakan xbleh blah... itu dulu skrg ok dh.. pencinta pantai...

19) suke warna purple, coklat, cyan n hijau...

20) ada bakat ciput dalam melukis n sgt suke melukis (walaupun aku sains stream, aku ambik seni visual mase form5 semata2 nk menpraktik n blaja teknik2 dlm lukisan ...) tapi sygnye skrg dh lama dh x melukis

21) suke buang mase bt slide power piont... bukan buang mase cari isi2 penting, tp buang mase duk edit slide nk bg cantik... sgt suke pada bende yg cantik...

22) suke 'merempet' versi gadis melayu.. hehehee... sahabat setia JKF... honda wave, xbyk ragam, sentiase menemani aku bersiar2.... hanya mampu 'merempet' je, xbleh nk drif lg...... tunggu la saatnye nanti..


23) tarikh hari lahir mak same dgn aku... ia membuatkan aku rase sgt bertuah....

24) suke memasak n suke hentam masakan.. hehehhe... ape yg penting sedap n lidah bleh terima lg, walaupun resepi itu pelik...

25) Last but not least, saya suke make a friend dgn org... lagi ramai kawan lagi ceria hidup...

ok.. akhirnye selesai gak men'descibe' diri sendiri.... kalo btl2 nk describe byk giler kot... tp cukup la 25 je untuk kali ni... kalo nk lebih tau, kene kenal sendiri.... ^^)

1 comment:

Miss Star said...

haha...sorry gak dari aku sbb baru baca wei.haha

p/s: aku dah tukar url tau ;)