thanks.....

thanks.....

Translate

Terukir satu kata, tersemat dalam jiwa...

Tiap kata yang tertulis, penuh dengan kasih sayang,
penuh erti kehidupan,

setiap kata yg diungkap, setiap kata yang tercoret adalah tanggungjawab yang harus dipikul yang akan dihitung satu masa nanti...

kata2 itu amanah ALLAH...
moga dapat disampaikan dengan baik...
yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan pengajaran...

terima kasih melawat blog ini... jemput datang berkunjung lagi...

Wednesday, January 5, 2011

Demam lab

AKHIR bulan 12 n awal bulan 1 memang ternyata kebizianku tahap melampau... hari2 mengadap lab, media agar, microb n everything yg ade kt lab 2... aku dah kire kategori deman lab dh ni...
xkesah la aku sorg dalam lab sampai malam mahupun bertemankan kawan2 lain yg buat eksperimen pd mase yg sme.... no weekend, no games or nothing to do without open lab book , do ekperiment n of course stay in lab... sampaikan roomate2 aku kate i'm worker ho-lick..

nak wat cmne,, aku baru lg dlm bidang microb ni, jd byk bende yg nk kene paham, n perlukan mase untuk blaja.... paksa rela untuk korbankan masa, tenaga n duit untuk semua ni.. hope ramalan pengakhirannya menjadi... susah2 skrg, InsyaAllah senang kemudian....

lepas je blik dari shah alam hr 2, aku mmg nekad nk buat eksperiment master aku ni cpt2... at least kalo d silap bleh baiki lg, sbb masih awal... dgn keadaan badan yg x berape stabil lg duk turun naik bas...n terus mengerjakan eksperimen di lab, siap menambahkan trip g kemaman dgn mai untuk ambik sample,, mula2 ase sakit tekak skit,, eskkn harinye, no voice, sehari x bleh becakap, next day plak, ase bengkak je tekak ni... asyik batuk ciput2... ase cam gatal kerongkong.... mmg ase lain mcm dh ni...tp xde plak ase demam... housemate aku mmg ambik berat kt aku, (aku je yg x berape ambik berat kt diri sendiri) diorg suh aku klinik sbb kesian tgk aku nak ckp pun susah.. biase la bile org byk becakap dh sakit tekak pun stil xreti2 nk rehat, henti becakap...

Disebabkan x nk kene bebel dgn kawan2 (walaupun aku tau niat diorg baik), aku g la gak klinik,kalo org tgk aku cm sihat je,, g klinik xde plak ase batuk2, bersen.. mula ase nk patah balik je.. ase cm dh sihat... kt klinik baik punye Dr 2, tanye soklan... aik dik karok ke?? kalo karok asenye lg merdu sore ni,, hehehehehe...
Dr tu check tekak aku mmg sahh2 la aku sakit tekak n tekak aku bengkak..huhuhuhuhuhu... siap dia kate aku demam lg... bleh plak aku tanye soklan kt Dr... ape Dr, sy demam??? yela mne xnye, aku rase cm biase je, skali temperature naik plak... huuhuhhu... Dr yg baik hati 2, bg aku 5 jenis ubat! nk ambik ko! huuhuhu..

aku ase demam plak lepas jumpe Dr.. uhuhuhu demam sbb tgk ubat yg byk 2.. alergik sungguh aku nk makan ubat....

sbg pengajarannye jaga la kesihatan ye.. kalo ase x sihat cpt2 la mkn ubat.. jgn peram sakit lame2 nanti lg teruk.... kalo keje 2 nk jd worker ho-lick skalipun kesihatan kene diutamakan..

pss: hope kesihatanku pulih cpt... by hook or by crook, work to be done need to be settle up .. tp kesihatan should be mantain....

No comments: