thanks.....

thanks.....

Translate

Terukir satu kata, tersemat dalam jiwa...

Tiap kata yang tertulis, penuh dengan kasih sayang,
penuh erti kehidupan,

setiap kata yg diungkap, setiap kata yang tercoret adalah tanggungjawab yang harus dipikul yang akan dihitung satu masa nanti...

kata2 itu amanah ALLAH...
moga dapat disampaikan dengan baik...
yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan pengajaran...

terima kasih melawat blog ini... jemput datang berkunjung lagi...

Sunday, October 14, 2012

hospital, sakit n sihat

hospital n sakit

sehari sebelum;
1st time nk kene jumpe Dr pakar,
rase mmg r kecut perut,
apekah agaknye result dr pertemuan itu...

2kali ke hospital, 
1st masuk kecemasan, 
pastu kene g check up plak,
ujian sakit yg bt aku sgt2 mensyukuri nikmat kesihatan 
buat aku ase sgt2 sayang pada diriku,
ujian sakit penghapus dosa,
pasti ade yg terbaik dari Allah untuk ku..

baik buruk aku terima dgn hati yg lapang
sebab aku yakin dgn ape yg Allah telah tetapkn...
moga esk baik2 belaka...
InshaAllah...

2hari selepas

alhamdulillah cuma infection pada tekak
n disebabkn kerap sakit, antibiotic 1st Dr bg aku dh immune
antibiotic seterusnya berkesan  
aku semakin pulih n baik
dh bleh makan, minum
selera makan pun dh ade balik..
kalo x, hari2 makan bubur nasi dh ase kenyang,
hampir 2kg gak hilang berat badan dlm masa 4hari (kalah org berdiet)
nasihat Dr, kene jg cara pemakanan n cara makan,
kalo sakit dtg semula jumpe Dr...
antibiotic sila habiskn!

terbukti lah yg dikatakan sunnah nabi harus diikuti,
makan kunyah 44 kali, baru la xde infection,
bukan pakai telan je makan,
yang terbaik ikuti sunnah Rasulullah....

terasa lebih ceria selepas sakit,
walaupun berjauhan dgn family tapi kawan2 lah ada sebagai pengganti
sgt terharu dengan keperihatinan kawan2
yg aku dh anggap seperti adik beradik aku sendiri...
sayang korang housemate ku; Shida, fifah, qistina, maisarah n faziana
kawan2 lab n kawan2 bilik siswazah n seangkatan dengannya...

terima kasih ya ALLAH... 
sayang korg, moga Allah mempermudahkan setiap urusan dunia n akhirat korg semua...
aminnnn 


friends forever until Jannah...



No comments: