thanks.....

thanks.....

Translate

Terukir satu kata, tersemat dalam jiwa...

Tiap kata yang tertulis, penuh dengan kasih sayang,
penuh erti kehidupan,

setiap kata yg diungkap, setiap kata yang tercoret adalah tanggungjawab yang harus dipikul yang akan dihitung satu masa nanti...

kata2 itu amanah ALLAH...
moga dapat disampaikan dengan baik...
yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan pengajaran...

terima kasih melawat blog ini... jemput datang berkunjung lagi...

Sunday, March 7, 2010

maafkan daku,

aku hanye insan biase yg kadang kala salah bicara,
kadang kala hilang timbang rase,
aku hanye insan yg berusaha mencari satu demensi dlm kebahagian hidup di dunia,
mendambarkan sebuah keindahan hidup akhirat,
meniti hari yg ceria,
mencari cinta sejati,
meneroka alam Ilahi.

hari ini, hatiku luka,
mengenang satu perjalanan lalu,
mengimbas masa dulu,
tersentuh kalbuku,
merintih hatiku,
membuke mataku,
mengalir jernihan takungan mutiara,
bagaikan kaca jatuh pecah berderai,
x mampu aku hentikan pecahan kaca satu persatu,
mengalir tanpa ku pinta,
sungguh mendalam menusuk jiwaku.


adakah ini kesedaran utkku?
kesedaran yg terbaik dalam perjalanan meniti
sebuah kebahagian,
kesedaran dari sebuah kelalaian,
kesedaran dari sebuah penipuan.

adakah ini petunjuk utkku?
petunjuk utk aku terus lurus dijalan-Nya,
lurus dlm segala tindakanku,
lurus dlm bicaraku.


aku tidak mahu ianya terus-terusan memecah sunyi malam,
mengalir membasahi pipi,
melemahkan jiwa yg suci,
merebakan jasad diri ini.


terima kasih Ya Robbi,
mungkin ini ujian utk aku,
ujian utk mematangkn aku,
ujian utk aku lebih menghargai kehidupanku,
menghargai ibu n ayah ku,
menghargai insan disekelilingku,
menghargai kesenangan mase kini,
tanpa lupe dari mane dtgnya diri ku ini.





No comments: