thanks.....

thanks.....

Translate

Terukir satu kata, tersemat dalam jiwa...

Tiap kata yang tertulis, penuh dengan kasih sayang,
penuh erti kehidupan,

setiap kata yg diungkap, setiap kata yang tercoret adalah tanggungjawab yang harus dipikul yang akan dihitung satu masa nanti...

kata2 itu amanah ALLAH...
moga dapat disampaikan dengan baik...
yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan pengajaran...

terima kasih melawat blog ini... jemput datang berkunjung lagi...

Monday, May 31, 2010

keje cuti keje n berhenti

kadang2 kite xleh nk predict mase dpn kite....

keputusan aku n bekerja kilang aku bt sendiri, n nk keje kt kilang ubat ni nk cari pengalaman... n nk cari duit... aku sangat bercita2 tinggi,, kalo bleh nk abis blaja sampai PHD... itu matlamat aku.... tp aku xde r nk abiskn blaja terus tanpa bekerja... blaja 2 adalah cita2 ku..
so, kalo dh keje pun, aku still akn blaja sampai PHD, even dh kawin pun.. harap sgt dpt org yg memahami... n bg peluang utk aku terus smbung blaja....

kenapa plak aku nk blaja tinggi???

- sbb walaupun dh ade ijazah.. tp ilmu cm x cukup lagi.. ilmu 2 terlau byk yg harus diterokai... cm moto UMT terokaan seluas lautan... giler nk teroka seluas lautan 2.. mmg x abis nye... lebih tinggi blaja, lagi bgs keje....bg org yg xde pengalaman cm aku... (kalo ade byk pengalaman pun bleh dpt keje bgs)...

- itu la cite2 ku.... menimba ilmu, membantu org sekeling juga...

-kalo kite diatas xde org nk tindas, nk kutuk2...heheeheheh..

- kalo dh blaja tinggi2, ilmu yg ade bleh digunakan sbaik mungkin, keje elok, dpt bantu keluarga, agama n bangsa..

- kalo semua org nk blaja stakat ijazah je, peluang pekerjaan pun x luas... kalo lg tinggi lagi meluas...

- Blaja tinggi2 bkn utk blagak... tp bile kite byk blaja, kite didik diri supaya menjadi lebih bagus n baik... ubah mentaliti supaya pemikiran kite lebih luas, x berada ditakut lame je.... sentiasa memikirkn cara yg terbaik memajukan negara..

waaaaa.... byk r akunye falsafah pagi2 hari ni..... tajuk ats 2, keje cuti keje berhenti, tp aku cite pasal blaja tinggi ni cm xde kene mengene plak... sebenarnye, ade kene mengene la...

aku keje kt kilang ni, then ade dpt cuti, then akn keje semula n after that terus behenti.... mesti org ingat, xtahan dh ke keje kt kilang 2???? jawapannye same skali tidak... bkn kerana x tahan, tp rezeki Allah 2 dtg n peluang ni harus disambut dgn baik.... SYukur... aku akan jd RA, bkn nk bg tau seluruh dunia, @ nk tunjuk2... aku cume nk menulis n rase Syukur aku dlm blog ni... sbb jadi RA nanti akan bantu aku utk senang dpt peluang sambung master... walaupun jadi RA je, gaji x la mahal mne... x ikut kelulusan ijazah pun,, tapi kalo peluang utk aku sambung blaja mmg aku akan grab this opportunity..

kawan2 rapat aku x tau pun yg aku akan kembali ke UMT jd RA... aku bkn x nk bg tau, tp xnk la org ckp lain plak... sori korang semua.... aku ade sbb knp x bg tau... kalo dr blog ni korg tau lagi ok rasenye...

semua yg berlaku ni kite sendiri x jangka.. itu la yg dinamakn rezeki... kalo kite berusaha pasti kite akan dapat.... lambat atau cepat je... yg penting doa, usaha, iktiar n tawakal..serta sentiasa hormati ibu n ayah... mendoakan mereka n guru2 yg mendidik dan sesiape saja yg membantu kite.. kalo kite x lupe kpd mereka semua, insyaAllah, Allah juga tidak akan lupa utk bantu kite..

2 comments:

AiniLavia said...

wah jd RA..
kt faculty mne?

Unknown said...

kt food science...
wish me luck..