thanks.....

thanks.....

Translate

Terukir satu kata, tersemat dalam jiwa...

Tiap kata yang tertulis, penuh dengan kasih sayang,
penuh erti kehidupan,

setiap kata yg diungkap, setiap kata yang tercoret adalah tanggungjawab yang harus dipikul yang akan dihitung satu masa nanti...

kata2 itu amanah ALLAH...
moga dapat disampaikan dengan baik...
yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan pengajaran...

terima kasih melawat blog ini... jemput datang berkunjung lagi...

Monday, August 2, 2010

A nice moment-KONVO-

Saat yang dinanti telah tibe.. kalo pasangan kekasih yg lame bersulam kasih, bercinta bagai nak rak, bile sudah tibe masenye kawin gak... sme la gak cm study... dh penat perah otak selama tiga tahun, dan tibe la mase yang sangat indah bile dapat menerima segulug ijazah... tambah seronok lg bile permaisuri agong yang bagi... peh, mmg ase betuah sungguh...

25/07/2010.. tarikh ni kire penting gak r bg aku.. sbb aku dpt konvo pd hari pertama majlis konvokesyen, n dpt terima sendiri scroll daripada Tuanku Nur Zahirah, mmg kire best r.. dpt tgk tuanku dkt2... cantik r.. tapi syg tul sbb mase ambik scroll 2, aku x pandang tepat muka Tuanku,, aku pun x tau kenapa aku ase gementar je time 2.. rugi tul..
masa konvo ni, mak, ayah, adik dan abang je yg dtg... along n anyah x dpt dtg... nk wat cmne smua org ade hal masing2...


sempat gak aku bw diorg kuar g mkn sotong celop tepung n bihun sup kedai kuning yg biase aku g... hehehehe,, sje nk bg diorg rase makanan best yg biase aku makan...

perasaan sebelum konvo:


bile tengok senior konvo, waaaa bestnye.. x sabar nk habiskn blaja, nk ase sendiri perasaan seronok 2, ats pentas, ada parent datang, dapat bungan tangkap gambar byk2 dgn jubah konvo... bestnye...

perasaan teruja 2 ade la mase tgh blaja dulu.. tapi seminggu nak garduat 2, perasaan 2 hilang sikit demi sikit... mesti pelik kan bt pe r jadi gitu...

sebab yang pertama: mase dua tiga hari nk konvo 2 aku byk keje yg kene bt... tolong buat jeruk rozel, bt video pelancaran rozel, n last skali tolong print out booklet untuk pameran rozel...(dh mmg keje aku RA...) kene r tolong supervisor..

sebab yang ke-2: mungkin sebab dah lame duk kt Terengganu.... n terus konvo.. x blik kt umah dulu, mcm kwn2... dtg konvo sekali dgn parent.. aku x.. aku duk keje kt sini 2 bulan (hampir2) xblik umah pun, just tunggu mak n ayah dtg kt UMT...

sebab ke-3: ase x berapa sihat... jadi mood pun lari.. (xsempat nk keje mood 2..=))



Perasaan semasa konvo


Time ni best r... pagi2 yg penuh ceria, dtg2 jumpe kwn2 yg dh lame x jumpe.. lps 2 plak konvo hari pertama.. best2.. suke2...(itu mase nk ambik scroll la..).. lps dpt scroll, kuar dr dewan, x sempat nk bergambar dgn kwn2 semua... ase rugi plak.. lagipun semua sebuk dgn family masing2.. dpt la bergambar dengan kawan2 baik je.. (OK la 2)...



Perasaan lepas Konvo 2-3 hari dan seterusnya...


lepas je konvo, mak, ayah, abg n adik terus blik umah petang 2. aku plak blik umah sewa... aku stil ade lg kt UMT.. x ikut diorg blik.. kalo la aku ikut diorg blik, suasana 2 lain skit. lepas 2 hari keje cm biase.. suasana konvo 2 xde.. mungkin sbb aku keje kt sini kot.. kononnye la, aku keje kt pahang ke, melaka ke,, lepas konvo kt UMT terus balik keje kt sana.. mesti suasana, perasaan pun berbeza... itu la, jadi x berperasaan plak, sbb kene keje cm biase... ( mase akan dtg lebih penting dr keseronokan hari ini... =), so xleh nk main2 dh...

No comments: