thanks.....

thanks.....

Translate

Terukir satu kata, tersemat dalam jiwa...

Tiap kata yang tertulis, penuh dengan kasih sayang,
penuh erti kehidupan,

setiap kata yg diungkap, setiap kata yang tercoret adalah tanggungjawab yang harus dipikul yang akan dihitung satu masa nanti...

kata2 itu amanah ALLAH...
moga dapat disampaikan dengan baik...
yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan pengajaran...

terima kasih melawat blog ini... jemput datang berkunjung lagi...

Sunday, August 22, 2010

kerana SATA n OTAK2

work 2 be done!
-bt survey dari marang ke kuala terengganu then ke setiu...
survey ttg permis sata n otak2 kt Tgganu ni...

sebelum cerite panjang lebar.... special thanks to maisarah n shida.. sbb diorg tolong sy mse survey 2...

itu la keje yg aku kene bt untuk penyelidikan Msc aku nanti... yg kt atas 2, hanye la suku dari keje yg aku kene bt... utk permulaan ni, kene g survey... g kenal2 dgn pengusaha dulu, cari mne yg terbaik utk buat sampel... buat survey dibulan2 puase ni, kalo nk jalan2 survey mmg jimat, xyah la, nk duk kuar duit makan.....tapi mmg tahap gaban la penatnye.... semua tenaga hilang.....
(DUGAAN...)

dh tertulis kt situ work to be done... mmg kene done kn la b4 balik raya...
bukan bt survey sesaja tp utk projek Msc..
huuhuhuh.. ini la dugaan bulan puase ni...
lepas je aku blik dari bt soal selidik 2,
mmg terasa bdn sengit sebelah r..
dh x balance dh.. kepala pun dh pening,
padahal br g marang soal selidik, kt Setiu blm lg, x sempat nk g smpai bandar setiu.. sempat jalan kt merang kwsn setiu yg dekat dgn KT je... jauh giler nk ke badar setiu 2... sepanjang merang, xde plak aku nmpak org jual sata n otak2... mmg kecewa tul... x sempat2....
x sempat??? pelik ke?!
x sempat la... sbb aku sewa kete n bulan2 pose ni, kene anta kete awal..
ikut kn ati, mmg nk buat semua 2 dlm satu ari je.. x perlu kut nk tangguh2 cm ni..
tapi ape kn daya... lain la kalo ade kete... senang nk begerak... harapkn moto, area KT bleh r nk survey... tapi asenye x larat kot nk merempet....

bile bedepan dgn orang ni, mmg byk kerenahnye, itu agaknya aku ase penat... penat otak ni...
ade yg baik.. ade 2, xnk bg kerjasama langsung, sombong, ada plak kate aku dpt ni nk curi resepi plak... aduh2... mcm2... kalo yg baik 2 siap bg percuma sata n otak2... nk kongsi resepi kejayaan pun ade..

baru la aku tau, nak deal dgn manusia ni lg susah, dr deal dgn pokok ke, haiwan, microb ke... semua tu kite bleh handle... dgn org susah skit.. mcm2 karenah... hanya kesabaran je r jd kunci kekuatan nk buat keje 2..
TAHNIAH la pada sesiapa yg keje WARTAWAN n kepada ORG2 yg check KUALITI MAKANAN 2.. bende2 yg aku tempoh ni, mesti bende kecik je kn...

maka bertambah la pengalaman aku berdepan dgn peniaga ni..
n aku harap sgt 4 next time, kt setiu n KT nanti org2 sne bleh bg kerjasama...
n aku mmg kene prepare mental n physical di bulan mulia ramadan..
yg pasti, buat la keje dgn hati yg ikhlas.. INSYAALLAH... dipermudahkan..

p/s: kepada peniaga2 yg memberi kerjasama 2, terima kasih banyak2...

No comments: