thanks.....

thanks.....

Translate

Terukir satu kata, tersemat dalam jiwa...

Tiap kata yang tertulis, penuh dengan kasih sayang,
penuh erti kehidupan,

setiap kata yg diungkap, setiap kata yang tercoret adalah tanggungjawab yang harus dipikul yang akan dihitung satu masa nanti...

kata2 itu amanah ALLAH...
moga dapat disampaikan dengan baik...
yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan pengajaran...

terima kasih melawat blog ini... jemput datang berkunjung lagi...

Tuesday, September 21, 2010

Serabut

serabut..... serabut kepala otak ni... aduh, tak tau knp hari ni keserabutan melanda diriku... tension2...
semua ase xkene...
tgk keje yg kene bt lg serabut...

kemana perginye hatiku yg tenang,
minda yang lapang, jiwa yang tenteram??
kemana menghilang???

apa sebenarnye yang nak dikejar???
ape sebenarnye yg nk dicari???
ape sebenarnya yang dipendam???
ape yang terselindung dibenak fikiran???

bila aku pikir semua 2,,, serabut kt kepala ni, ase nk ilang,
persoalan bermain diminda sedikit terurai...
serabut 2, aku yg cari sendiri..
sbb ada something yg aku kejar, xdpt nk gapai,
ada benda yang aku cari tapi x temui,
ada sesuatu yang aku pendam, tapi tak ku luahkan,
ada sesuatu terselindung dibenak fikiran, tak ku uraikan...


hanya aku yang tau sedikit... dan Yang Maha Pencipta lebih tau segalanya...


hilang la serabut;-
bila dah gapai ape yg dikejar,
dah temui ape yg hilang,
dah luahkan ape yg terpendam,
dah uraikan ape yg terselindung...

No comments: