thanks.....

thanks.....

Translate

Terukir satu kata, tersemat dalam jiwa...

Tiap kata yang tertulis, penuh dengan kasih sayang,
penuh erti kehidupan,

setiap kata yg diungkap, setiap kata yang tercoret adalah tanggungjawab yang harus dipikul yang akan dihitung satu masa nanti...

kata2 itu amanah ALLAH...
moga dapat disampaikan dengan baik...
yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan pengajaran...

terima kasih melawat blog ini... jemput datang berkunjung lagi...

Wednesday, September 29, 2010

pirate of caribbean

to be a pirate is not my ambition...
but i did it... ade la rupe cam pirate 2...
huhuuhuh..

malang x berbaukn...
pagi2 jumpa kawan2 kite sihat..siap gelak2 lg, gembira habis... tghari dapat berita dia dh xde...
minta dijauhkan la.. hope all my friends happy alwayz...

ni cerite, tentang aku sendiri...
pagi2, mcm kebiasannya la, take breakfast kt cafe FST,
makan sama2 dgn mai,
hr 2 plak ade jejak kasih la plak dgn si james..
ehhehehe.. mmg lame giler xjumpe dia..
xsangka, meet him at cafe...
sembang2... then keje cm biase..

hari kejadian, aku kuar rehat agak lmbt, kul 2.30pm br nk kuar rehat...
sebuk duk bt kerja (kerja la sgt.....)
terasa lapo giler..
xtau nk mkn kt mne..
aku bw moto ikut ase hati je,
mula2 nk mkn kt cafe dlm kampus, tp cm xbest plak sorg2...
aku pun balik r,
beli mknn kt kedai mkn kt dgn umah..
mkn sorg2 mne best kn, baik blik mkn kt umah...
bleh mkn sambil tgh TV...
lps setel mkn, smbhyg, aku g keje blik..
br nk g, enset jatuh la plak.. Dua2 enset terburai..
SABO2... ape bleh bt, kutip n psg blek r...

honda wave 2 aku bw xde la laju sgt...
walaupun aku tau aku cm dh lmbt...
kelajuan yg aku bw cm biase2 je...
tapi mase ondway 2, angin kuat,
skali mata aku masuk something yg aku pun x tau apa dia..
berair la mata ni,
ingatkn bila dah berair mata, bende yg masuk dlm mate 2 bleh kuar...
sekali mata aku lg sakit..
sehinggakn aku terpejam dua2 blah mata mase bw moto 2...
giler..
kereta kt blakang laju plak 2..
aku terus berhenti kt tepi jalan..
sakit, pedih nya aku je yg tau..
mase 2 aku fikir g klinik je..
aku tutup mate sblh dgn tangan, then aku bw moto terus ke klinik...

huuhuhuhuhuhu
aku x peduli ape Doctor nk ckp,
"masuk habuk je pun, nk g klinik" itu yg aku fikir org akan ckp.. tp aku xkesah
sbb pedh giler...

Klinik plak br tukar kt bangunan br..
masalahnya pada aku yg x xplore bgnn br 2, xtau pintu mne nk cr klinik..
ade ke aku g msk kt pintu blakang..
dlm sakit2 pun ade gak kesengalan..

dpt je jumpe Doctor,
dia check mata aku.
mase ni mata sblh kiri mmg xleh nk bk..
berair je mata..
Doctor rawat ok..
tapi mata aku still ase sakit.. Doctor kate mata kt permukaan mata hitam 2, sedikit luka terkena flying object. dan menyebabkan mata sebelah kiriku ditutup...
huuhuhuhuhuuh...
life is unpredicted.
giler ape...
sedih betul aku time 2, tambah lg bila Dr ckp, it take 1-2weeks utk sembuh...
so, jadilah aku pirate of carribean.

No comments: