thanks.....

thanks.....

Translate

Terukir satu kata, tersemat dalam jiwa...

Tiap kata yang tertulis, penuh dengan kasih sayang,
penuh erti kehidupan,

setiap kata yg diungkap, setiap kata yang tercoret adalah tanggungjawab yang harus dipikul yang akan dihitung satu masa nanti...

kata2 itu amanah ALLAH...
moga dapat disampaikan dengan baik...
yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan pengajaran...

terima kasih melawat blog ini... jemput datang berkunjung lagi...

Monday, December 27, 2010

mati kutu...

Dkt seminggu duk d Shah Alam (xcampur dgn seminggu perhimpunan sispa kt uitm shah alam) aku mmg no idea, no point n mati kutu x tau nk bt ape melainkan memenuhi masa aku menjalankan aktiviti wajib g lab Halal blaja teknik2 nk bt PCR.. pagi2 lagi ikut kakak aku g keje b4 dia anta aku kt unisel, hbs lab, dia akan ambik (special thankz to my elder sister...) blik je, duk lepak kt umah, malam mmg xkuar, duk umah layan kerenah ank sedaraku si sarah n naufal yg mmg byk ragamnye...

habis lab hr khamis.. Kt tgganu jumaat n sabtu cuti... jadi aku pun decide utk blik lmbt skit r, xde r mlm khamis 2 terus nk blik ke tgganu... Jumaat 2, seharian aku duk umah... bkn main lg aku nk g jumpe kawan2 yg d kt shah alam or area selangor... tp ape kn dayo den, hr jumaat kawan2 ku keje, n ade class, yg xde kelas plak jauh la plak umah diorg.... nk naik komuter ke sne bleh, tp nk gerak ke umah diorg 2 xde sape nk anta... aduh du duh.. so, jumaat 2, duduk beronline la sampai kn nk terkeluar bijik mata ni (tp xterkeluar la hehehe).. tgh2 sedap online 2 anak sedaraku yg sgt betuah ni sibuk nk main games... mati selera nk beronline...

diorg main games, aku tgk cite kartun.... kartun?? ye mmg kartun, satu hari aku berkartun... salah bkn sehari, tapi tiap2 hari aku tgk kartun, layan anak sedara, sampaikan kartun 2 aku bleh hafal.... cerite kartun 2 plak ulang2,, bohsan tul.. tp nk wat cmne ank sedara aku suka sgt tgk.. aku layan je,,. agak2 diorg boring main games, aku ambik blik laptop kesayanganku.. mesti org pelik, asal la aku ni ikut je retak budak2 kecik ni kn.. ikutkn hati malas nk layan, tp aku x tahan la nk dgr anak sedara aku 2 gerik2,. gawat2... bleh sakit telinga aku dibuatnye... satu lg sbbnye adalah aku kn dh mati kutu (bkn kutu dikepala ye.. aku xde kutu) tapi xtau nk bt apa.. ikut kn aje rentak diorg... seharian la jd jadi penjaga budak....


tu la kn bile difikirkan balik, aku ase cm mati kutu mungkin sbb;

~b4 ni aku sentiase ade kawan nk besembang, berjalan2, berjoging walaupun dekat. Kt Shah alam, xde kawan2 (jd miss independent le), aku kn suka berkawan, bile xde kawan cmni la jadinye..
~kalo kt TGGANU, nak begerak kesana sini senang, sbb aku d moto kesayanganku, tunggang ke sne sini, xpun ade kete mai, n dia bw aku n housemate lain g jalan2... kt Shah Alam, aku nk gak bw moto akak aku tp dia xberape setuju nk bg, sbb satunye aku x tau jln, ke-2; dia xberani nk bg aku bw katenye bahaya....
~mungkin juga aku rindu kt housemate2 ku... 2 minggu aku tinggalkan diorg... sbb 2 aku cm mati kutu je...(kalo diorg tau mesti terharu punye....tp mungkin benar...)
~lagi satu mungkin sbb suasana n persekitaran lain... (dah tempatnye pun lain kn)


ape yg aku kene bt;

1)
Jangan duk fikir mati kutu, no idea n so on... just relex.. biasekan diri dgn serounding, fikir secara positif... mungkin bg aku masa aku terbuang n aku x buat ape2.. tapi sebenarnye, aku telah memudahkan n menyenangkan akak aku dgn menjaga anak2 dia yg bermacam ragam,
secara x sengaja tanpa aku sedari aku dh blaja skit2 ragam budak2 ni,, cmne nk treat diorg.. blaja skit2 ttg budak2 kire ok ape..n disamping itu baru la aku tau menghargai penat lelah mak n ayah jg aku
(br tau susah ke senang... dulu aku pun pernah jd budak2... mmg penyabo le mak n ayahaku menjaga aku yg byk kerenah ni, terima kasih mak n ayah)

2) bile duk sorg2, tanpa ade kawan disisi, baru la aku sedar (selama ni sedar dh, tp bt2 x sedar), betapa pentingnye kawan2 dalam hidupku, walaupun kalo bersama asyik nk bertikam lidah je, kirenye bt semua bende serbe x kene (contoh je ek) tapi bila dah berjauhan baru ko rase tiqah... n terbukti la bahawasanye saya seorg yg suke berkawan... perlukan kawan... (spesis byk ckp cm aku ni, xde kawan sbg pendgr setia susah kot... )

3) Bile de mase je, asyik duk fikir nk jalan je... sepatutnye, aku jadi insan yg bersyukur... bukan senang aku nak dapat rehat cm 2... asyik ulang alik KT-Shah Alam (byk kali ke??? byk le lepas ni ).. bak kate org punggung x kebah lg, dh nk blik terengganu semula.. relex r kn.. btpe nk penat2 badan.. kesian kt badan skit... nanti kalo sakit sendiri gak yg susah... (huhuhuhu.... ter'motivated sedikit' ) nasib baik sedar sblm terlambat....

4) yang last skali, mmg aku xleh fikir cm budak2 (sedar la diri ek.. 22 thn dh)... aku mmg kene jd miss independent yg sgt2 independent tahap tinggi, yg sentiase bersedia mental n fizikal, kat mne2 org letak pun bleh idup... (n aku percaya aku bleh je jd independent tp saje gedik sekali skala, heheheh) selamat berjuang jd miss independent...


Pesanan terakhir utk kali ni, hidup mesti ceria walau kt mne pun kite berada....Peace no war!

No comments: