thanks.....

thanks.....

Translate

Terukir satu kata, tersemat dalam jiwa...

Tiap kata yang tertulis, penuh dengan kasih sayang,
penuh erti kehidupan,

setiap kata yg diungkap, setiap kata yang tercoret adalah tanggungjawab yang harus dipikul yang akan dihitung satu masa nanti...

kata2 itu amanah ALLAH...
moga dapat disampaikan dengan baik...
yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan pengajaran...

terima kasih melawat blog ini... jemput datang berkunjung lagi...

Tuesday, February 8, 2011

a day with ekin

7 feb 2011, isnin

CNY pun dh melabuhkan tirai, tapi aku still cuti disbbkan supervisor kt Unisel ni cuti lg... kesempatan yg aku dpt x disia2kan... disbbkan aku x suke nk menghabiskan mase duk sje kt umah,, jadi berjalan n terlaksanalah agenda berjalan2 dgn ekin... ekin 2 spe ek??
ekin tu kawan mase matrik perak dulu, roomate la senang cite, then mase aku blaja kt UMT, dia pun masuk UMT gak, tp kami x satu course, buat latihan industri pun dpt tmpt yg sme tp lain jabatan, hehehe.. betapa kuat gak pertemuan antara kami ni... dia salah seorg BEST friend aku...
mmg aku suke bercerite dgn dia, dia pendengar yg setia, orgnye manis, putih melepak, muke dia cm Chinese look skit,,. seorg yg ayu n serderhana dalam semua segi... hihiihih.. (ni cm nk promote ekin je) dah mmg betulkan... bukan sekadar memuji...

berbalik pada cerita jalan2 tu, dari shah alam aku naik komuter then berhenti kt kg Dato' Harun, kt situ ekin dh tunggu aku, then kami naik bas,. hri isnin x bz pun sbb asenye cm kiteorg je yg xbekerje,. awal giler smpai mid valley... dtg2 cari makan... nasi lemak (sedap) n burger dil (xsedap).. lps 2 kami kasi terjah MPH...

hehehehe.. dah memang kaki buku... duk kt MPH smpai x ingat.... kt MPH best, bleh bc buku kt dlm 2,, yela, nak beli harganya bleh tahan gak, kalo buku2 bw rm50 tu bleh consider lg,, atas dr 2, kene fikir dulu, sbb aku bknnye ade keje tetap lg.. kalo dh kayo xdo masalah punyo... mmg memberi impak gak membaca buku mahal2 kt situ...

giler x, duduk kt MPH dekat 5 jam.. kalo jadi part-time worker kt situ mesti dpt gaji... hehehhehe.. sebenarnye, x sedar pun mase berlalu begitu pantas,, habis gak baca dua buku yg tebal... n ade la skit bekalan yg disimpan dlm otak ni dari sumber2 yg dibaca...
aku suke buku berunsurkan motivasi dan juga buku2 tentang penceritaan kehidupan manusia,. sbg contoh, kirenye kejayaan mereka, bgaimana mereka bermula bleh dijadikan contoh terbaik utk aku bangun n jd seperti mereka2 yg berjaya 2.... seronok tgk org yg kaya n pemurah.. ase teringin nk jd cm 2.... bukan mcm sesetgh org kaya tp kedekut... (jauhkan aku dari jd seperti itu)

bile kite bc bende2 berkaitan manusia, kite bleh bc sikit2 ttg perangai manusia ni, cara mereka berfikir, n byk lg... nasib baik la dpt kawan sekepala cm ekin,, duk habis mase berjam2 kt MPH pun x kesah.... ade mase lg aku nk g sne...(sonok membaca dlm suasana yg BUKU,, kalo kt umah xde feel nk bc, mungkin suasananye kot...)

lps MPH g solat n then kiteorg makan TAKO... makanan jepun,,, aku x pernah makan, tp ekin biase makan,,, jadi aku pun nk cube gak... emmmmm ok la.. ase dia ala2 burger dil skit, tp sedap lg... lain kali nk cube lg....

lps 2, kiteorg balik... blik naik komuter dari mid valley terus ke shah alam, transit kt KL sentral..
ni mmg cari pasal sbb gilor punyo ramai org nk blik keje.. terhimpit2, mcm nasi himpit... kt KL sentral mmg padah la.. mne x nye, aku n ekin xnaik satu komuter disbbkan ade sorg makcik yg sgt selfish=jual ikan, dia tolak aku smpaikan aku dah jd sardin dlm tin... sepatutnye ekin yg masuk dulu, dia bleh potong line, ekin dia tolak... (mmg jual ikan terlebih tul makcik ni) lps tu bleh plak dia marah aku kt situ... (heh lepas la tgn kawan 2, kalo pegang mana muat nk masuk... makcik tu ckp dgn aku cm2..) angin giler, dh la potong line, marah aku kt situ, satu koc tu bleh dgr kot... geram giler,,, last2 ekin kate dia naik next train,, yg aku plak xleh nk kuar, ingat nk naik skali dgn dia... huhuhuhu ni salah makcik tu....

xpela, bende dh nk jadi kn... ape2 pun a moment with ekin very nice... reunion simple2, tp sgt nice n cheer...

pengajaran:
-KAlo g jalan jgn balik time org ramai balik keje, balik la awal skit or lambt skit dr diorg...
-Jgn jd selfish... (org tua dihormati, org muda disayangi)


No comments: