thanks.....

thanks.....

Translate

Terukir satu kata, tersemat dalam jiwa...

Tiap kata yang tertulis, penuh dengan kasih sayang,
penuh erti kehidupan,

setiap kata yg diungkap, setiap kata yang tercoret adalah tanggungjawab yang harus dipikul yang akan dihitung satu masa nanti...

kata2 itu amanah ALLAH...
moga dapat disampaikan dengan baik...
yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan pengajaran...

terima kasih melawat blog ini... jemput datang berkunjung lagi...

Friday, February 4, 2011

family reunion n CNY

apakah ertinye Chinese new year (CNY) kpd aku???

ampau yg byk????
x dpt pun....xde kwn2 yg nk bg....hahaha

limau berdozen2????
ade la dpt 5biji...

arnab???
x dpt langsung....

cuti???
ye.. ni aku dpt...

n disebabkan cuti ni la aku n adik beradik yg lain dpt berkumpul 1 family, kire family reunion, lebih sodap lg family gathering...
kalah raya tahun lepas... sbb tahun lps, xsemua ade....
so,, CNY tahun ni sgt bererti.... bkn senang nk kumpul semua adik beradik...
nak kate ramai, 5 org je kot...
tapi time cuti semua x sme...
kalo ade cuti umum, hari raya haji, raya pose pun, blm tentu dpt kumpul sme2, al maklumlahkan, bile ade yg dh berkeluarga maka jd lagu 2 la....
kene melawat mak mertua juga....
CNY ni, walaupun pada awalnye ade yg x jd balik kg, last2 minit dpt cuti.... cm aku la, ingatkan x bleh cuti, giler org cuti pun kene masuk lab.... nasib baik supervisor aku cuti, kalo x aku mmg msk lab skali la....

gathering yg best utk 2011, permulaan yg bgs utk family aku... balik kasi pecah dpr, masakan semuanye sedap2....
lauk fresh dari sungai, ikan sungai goreng rangup, ikan keli bakar, ikan keli masak tempoyak, ulam2an fresh tanam sediri, ulam pucuk ubi, sambal tempoyak, sambal belacan, sambal kicap semua sma naik.... masakan mak yg lama x makan,, mmg CNY ni melepaskan rindu dgn masakan mak, suasana n persekitaran segar kg... (ni la perasaan bile dh lame x balik kg, asyik duk tgk buku, lab, journal, bgnunan... peh sakit gak mate ni...)

balik kampung cam satu nikmat yg Allah bg.. ye la, dlm kebizian ade gak mase nk ruangkan utk balik ke kg, dpt mkn sdap2, dpt jengok mak n ayah yg masih sihat, dpt berkumpul satu family n dpt hilangkan stress keje.... syukur Alhamdulillah....

p/s: hargailah, ape yg anda kecapi hr ni, mungkin esk sudah tiada untuk anda....


No comments: