thanks.....

thanks.....

Translate

Terukir satu kata, tersemat dalam jiwa...

Tiap kata yang tertulis, penuh dengan kasih sayang,
penuh erti kehidupan,

setiap kata yg diungkap, setiap kata yang tercoret adalah tanggungjawab yang harus dipikul yang akan dihitung satu masa nanti...

kata2 itu amanah ALLAH...
moga dapat disampaikan dengan baik...
yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan pengajaran...

terima kasih melawat blog ini... jemput datang berkunjung lagi...

Wednesday, June 13, 2012

Refresh diriku

bagaikan hati n jiwa tanpa DIA ya RABB

Dimana aku sekarang ni, jasad di shah alam, hati di Terengganu, Jiwa di Pahang.... Atiqah!!!!
ape sebenar yg bermain di benak otakmu?
kenapa ko jd cmni? 
mana ko menghilang?
kenapa tiada keserasian jasad, hati n jiwa mu? 
PLEASE back to normal...
I"M really miss U...

atiqah yg ceria, penuh semangat n keyakinan, 
seorg yg positif, suka menceriakan org,
x pernah gentar utk bercakap benar,
pandai jaga ati org,
selalu buat org disekililing rase senang dgnnye....

tapi kenapa tibe2 menjadi org yg senyap, diam seribu bahasa,
terlalu byk yg disimpan dlm jiwa,
malas menguraikan tiap2 persoalan hidup  yg membelenggu diri...
mcm org putus ase, putus kata, putus harapan...

INNALILLAHIWAINNAILAIHIROJIUN.......

mesti korg semua pernah mengalami situasi cm di atas tu kn,, mungkin lebih kurang sama,
xpun xsama langsung.... tapi pernah tgk org sekeliling korg mengalami masalah cmtu.. kan kan kan... 

rumah suci
Back to our reality life n fitrah semulajadi umat/hamba ALLAH yg tercinta... 
Kite ni semua manusia biase, xpernah lari dari membuat kesalahan pada sang PENCIPTA YA RABB...
kite selalu diuji dgn ujian kesenangan n kesempitan,
merasa kosong jiwa, rasa tiada siapa yg ade dgn kite bila kite sorg2,
bila kite ade masalah kite xcari DIA ...
 sebab ape???? kenapa????
Sebenarnye kite lupa bahawa YA RABB sentiase ade bersama, bila kite susah n senang,
bila kite lupa DIA, DIA ade je dgn kite....kite yg x sedar...

asal nenek moyang kite, ADAM n HAWA dari syurga, 
n kite semua akan pulang ke tempat asal kite, SYURGA (jika itu pilihan kite) atau  NERAKA (nauzubillah)
Allah uji kite iman n amal kite bagaimana.... 
laluan jd mudah jika kite KUAT n SENTIASE berpegang pada TALI-NYA... AL_QURAN n SUNNAH 
x makan pujuk rayu syaitan, jin n manusia yg membawa kpd kesesatan..... 

bab2 pujuk rayu ni mmg kadang2 kite termakan gak skit2.....
Tapi ALLAH tu kn MAHA pengampun...
DIA selalu bg kite PELUANG utk BERTAUBAT....
baiknya DIA....

kalo kite org dh bt salah kt kite, nk baik semua tunggu berbulan2, xpun bertahun2.susah la nk maafkn.. sbb GERAM punye pasal... kalo bleh xnk tgk dh muka diorg tu... ase nk penampar je....

TAPI ALLAH x mcm tu, DIA bg peluang demi peluang.... 
terpulang pada kite, nak jadi BAIK or TAK....
sebab tu KITE kene jadi org yg BERSYUKUR....
kite x tahu bila  kite DITAKDIRKAN utk meniggalkan DUNIA SEMENTARA ni.....
selagi ade masa AYUH la kite bertaubat, kembali kepada JALAN YG LURUS....

bile kite dh ade ase nk berubah, tapi kite xtau cmne nk berubah, nk ikut sapa?
nk jdkn siape contoh? 

So, back to RASULULLAH S.W.T
contoh terbaik, kini n selamanya.....

jom kite buka buku baru REFRESHKAN diri kite....
KALO dulu kite jauh dengan-NYA ayuh kite DEKAT2 kn
KALO dulu kite kosongkn jiwa pada-NYA ayuh kite penuhkan jiwa kite amal2 kepada-NYA
KALO dulu xde tempat nk berkata2 sekarang KITE cari ALLAH dia MAHA mendengar, NANGIS la pada dia cerite kisah kite, luahkan segala-galanya...
KALO dulu kite xmengharap ape2 dariNYA ayuh sekarang kite MOHON n BERHARAP hanya PADANYA...

bagaikan Hati di sinar cahaya ILLAHI


masih ade ruang n waktu utk kite....(aku n korang jua)
DIA SANG PENCIPTA,
YAKIN LA DIA SENTIASA ADA BERSAMA KITA

PEACE, LOVE ALLAH n RASULULLAH



Post a Comment