thanks.....

thanks.....

Translate

Terukir satu kata, tersemat dalam jiwa...

Tiap kata yang tertulis, penuh dengan kasih sayang,
penuh erti kehidupan,

setiap kata yg diungkap, setiap kata yang tercoret adalah tanggungjawab yang harus dipikul yang akan dihitung satu masa nanti...

kata2 itu amanah ALLAH...
moga dapat disampaikan dengan baik...
yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan pengajaran...

terima kasih melawat blog ini... jemput datang berkunjung lagi...

Sunday, April 18, 2010

untuk kite aje (1)







Cerite tentang kite aje….

Setiap pertemuan pasti ade perpisahan,… sedihhhhhhh…..

Ala… mule2 tulis pun dh sedih2 ni…. Xmau sedih2… xmau2 ,.. x mau…2100x

Tapi ape kn daya, kesedihan ni tetap ade, walau x kuar dari titasan air mate tp perit dlm jiwa….

Nak wat cmne kn, dah tibe mase utk meninggalkan gelanggang perjuangan sebagai student, kene masuk gelanggang lain plak… (oit tiq

ah ko ingat ni gelanggang

raja lawak ke???...hehehehhe)


2 la pasalnye, xkn la nk stay kt UMT smpai tua kn, maksud aku disini nk blaja SMS agrotek ni smpai tua… cukup la dengan 3 tahun pengajian, betul2 kasi PECAH pala….

So…. Majlis serba ringkas diadakan oleh KAMI student akhir SMS (ape 2???) Sarjana muda sains (SMS) agroteknology lepas tuai, dan dihadiri oleh KAMI jugak, dengan undangan istimewanya adalah semua lecturer yg mengajar….n staff2….

Mesti tertanye2 majlis ape plak la ni… (tiqah ni dari td membebel…straight to d point, sudah…)..


Ok la , majlis BBQ utk meraikan hari terakhir d UMT sbg student kt sini… kirenye cm majlis perpisahan r…

Mmg meriah beb,… wa cam x caye je, semua bleh bg komitmen… respect r… (asal tibe2 tukar sleng??mcm2 r tiqah ni)…

Bleh katekn yg x dtg 2, sbb parent dh ambik or yg betul2 ade hal yg x dpt dielakkn… OVERALL mmg bg kerjesama… bukan ape, B4 ni mmg

susah r nk jumpe same2, n g DINNER pun semua cm malas…

Majlis BBQ ni kire menyatukan kembali la… sweet sangat….


Sebelum cite pjg, TERIMA KASIH PADA SEMUA YG SPONSOR, n BAGI SUMBANGAN TENAGA dari masak, prepare, arrangement sampai la membakar n MAKAN.. heheheheh kalo xde yg makan pun susah gak kn..

Anywhere TQ so much..

Meriah r, walaupun batch 2007/2010 ni bleh dikatakan, lecturer x suke la, tapi batch ni la aku tgk mmg sgt rapat antara hubungan persahabatan..

Kire bleh ngam la…

Kire bagus sgt la 2kn….

Majlis yg serba serbi ringkas, dlm gelap gulita plak 2… nasib baik r kegelapan 2 sekejap je, kalo x, jenuh la,.. ber BBQ dalam gelap…

GILA plak kn…

Walaupun majlis ni 2 lecturer je yg dtg, tapi it ok yg lain ade HAL yg lg penting… so, TQ so MUCH to MISS ROSHITA n MISS SHARIAH for coming….


Aizat dtg bwk geng dia main gitar… ok la,. Bleh r dikatekan memecah sunyi…. Yg x bleh tahan 2, bleh plak dia dgn suke relanye main gitar time aku bg ucapan (sbg wakil ye… bkn nk interframe..) baik nye ucapan, dgn background muzik, tibe aku rase sayu, mule r cm nk kuar air dari mate ku…

Memang nk kene r aizat ni… (tidak2 aku x mau nangis…huhuhuhuuh)


Lps aku bg ucapan ringkas, MISS ROSHITA plak bg ucapan wakil lecturer… kalo td aku thn nangis dek kerana ade background music.. tp bile miss cakap “KAMU SEMUA TETAP AKAN JADI STUDENT SAYA SAMPAI BILE2, WALAUPUN DH ABIS BLAJA SKALIPUN” “KAMU LA BATCH PERTAMA YG SY MULA MENGAJAR… YG BYK MEMBERIKAN PEGALAMAN PADA SAYA”… mak ai time ni, cm dada kene tikam… air mata plak tibe terkeluar… SAYUnye.. BKN aku, tp bleh dikatekan SEPARUH r… kalo x nangis pun merah dh biji mate 2…

Sebak wei, bile lecturer menghargai kite… rse cm amat bermakne… ingatkn duk kt UMT ni, semua org benci….

Terima kasih cik Roshita diatas ucapan itu….

LEPAS 2 sesi belah kek… (makcik atie sponsor…terima kasih byk2)… ha.. time ni aku interfreme skit, hehehehhe…

Kalo tgk dlm gmbr cm akunye befday plak.. hehehhehehe… jgn mare ye… wakil je… lps je sesi bergambar dgn kek, maka smbg la makan….memang kek 2 sgt sedap.... yummi..

Mase ni la, aku terpikir utk tangkap gmbr dgn semua org berdua-duaan… bkn nk cari kontravesi atau nk cari publisiti… tapi saje la kn, buat kenangan utk mase akan dtg… mane la tau, satu hari nanti kawan2 aku ni jadi menteri pertanian ke, jadi prof ke, jadi Millionaire ke, at least ade gak


kenangan dgn diorg…

Bleh tunjuk kt cucu-cicit….ni la kawan2 opah, HEBAT SEMUAnye….


Time nk bergambar berdua2an mmg byk dugaan tol.. hehehehhehe (main2 ye kwn2….gurauan semate2) asal aku nk bergmbr je, maka dtg la ramai2 gak nk bergambar… sje je… anywhere bertmbh la gmbr ramai2…. Nasib baik berpeluang gak bergambar berdua2an…

So, gmbr2 akan dimasukkn dlm "utk kite aje (2)" nantikn la ek.., semua gmbr aku dgn BAKAL2 pemimpin MALAYSIA 2… xkesah la jd pemimpin keluarga pun, asalkn memimpin gak.. hehehehehe..

To aini, james, ka kana, kak mah, maisarah, sue yin, lay im, sze mei, yoon, mat, pok jat, n fiza…. Xsempat nk gmbr dgn korg mse mlm BBQ…


sedih r sbb x cukup 44 org...

Kalo dpt bergambar mmg x sedar diri… SABO je r… nasib baik bkn cm dolu2… gune negetif film, selamat r gune camera digital ratusan gmbr bleh ambik.. jadinye byk la plak gmbrnye… rasenye, kalo bateri x abis, selagi 2, nk ambik gmbr heheheheh (just kidding)…. Semua yg dtg malam 2, memang SPORTING abis….


TERIMA KASIH kerana SUDI bergambar dgn SAYA…. TQ2…

12.00am 17/04/2010….. mmg dh masuk hr lain dh… br la nk blik… maka ade r sesi bersalam-salaman.. tibe ni memang sedih la…. TIPU r kalo dlm hati x sedih… kalo MUKE ROCK skali pun, dlm hati leleh cair sedih…. Huhuhuhuhuhu… SEDIH nk tinggalkan kawan2 n kenangan TERINDAH kt UMT ni…

Macam2 dh dilalui bersama…. Ade mase CERIA, GADUH2, SEDIH, KETAWA same2… kirenye memang prefect la.. semua ade,,, kalo dulu cm menyampah, tp skrg x menyampah sgt… kire xde r nk simpan dlm hati…. Mmg O-O la….

Mne tau kn ajal n maut itu ditangan ALLAH… pertemuan n perpisahan gak ditentukan oleh NYA… KALO x panjang umur, dh x jumpe, kalo pjg umur ALHAMDULILLAH… maka malam BBQ ini la, mase yg sesuai bersalam2an n bermaafan…



Mmg r sayu….

Utk ini, aku menulis sedikit coretan kate utk kalian coursemate ku;

Terima kasih kerana menerima aku dlm hidup korg, xkesah r secara langsung atau x…

kalo yg pernah terkene kate2 tajam dariku, maaf dipinta,

yg byk spend mase utkku, terima kasih tidak terhingga….

Korang tetap akan jadi KAWANku smpai bile2, sampai ke syurga, biar sekalipun diri ni x diperlukan lagi…



Nice 2 know all of u,

Tq a lot,

Aku bersyukur kerana aku berkawan dgn org yg tidak menyesatkn aku,

Tidak menghina @ mencaci aku,, tetapi menerima SEADANYA Nurul Atiqah bt Ramli..

OK.. hanya ALLAH yg mengetahui segalanye…n hanya DIA yg mampu membalas jasa kalian…


Kalo ade salahku mohon diampunkn, takut hidup tidak lame… n kemaafan itu mampu menceriakan hidupku…memudahkn perjalanan hidupku…

Pade mereka yg pernah rase bersalah padeku, jgn risau, dlm hatiku tiade dendam… semua dh setel… aku dh maafkn…

Semoga ikatan persahabatan yg terjalin dikekalkn sampai ke SYURGA…

SAYONARA…. Miss ALL OF U…

1 comment:

Miss Star said...

fuh..terbaik r.miss u tiqah!!!
p/s: p le post kat blog post harvest gak :P