thanks.....

thanks.....

Translate

Terukir satu kata, tersemat dalam jiwa...

Tiap kata yang tertulis, penuh dengan kasih sayang,
penuh erti kehidupan,

setiap kata yg diungkap, setiap kata yang tercoret adalah tanggungjawab yang harus dipikul yang akan dihitung satu masa nanti...

kata2 itu amanah ALLAH...
moga dapat disampaikan dengan baik...
yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan pengajaran...

terima kasih melawat blog ini... jemput datang berkunjung lagi...

Monday, February 22, 2010

i'm realize..



Matahari terbenam... beautiful scene from my naked eyes



nk g jln2 cari makan...mak ayah n sy..

kejap je mase berlalu, skrg aku dh ade kt UMT.. dh 10hr berlalu aku duk kt umah bersama mak n ayah.. mmg sedih r kn nk tinggalkn mak n ayah kt umah.. adik beradik yg lain keje.. so, aku yg masih blaja ni n ade cuti, maka aku blik utk jenguk mereka.. bukan mereka suruh pun, tp aku sendiri yg nk.. Along ade gak blek skali, tp kejap je.. masing2 dh ade keluarga.. paham2 je r.. mmg kene balance,. yg xde keluarga cm aku, adik n abg.. ni la mase utk bersama mak n ayah.. walaupun aku duk umah bt hal aku sendiri, tp ade la mase2 tertentu meluangkn mse bersama mereka.. g berjalan2 ke segamat n muadzam n menghabiskn mase pagi menghias laman kt luar umah..



wonderful human in my heart~ mak n ayah


aku rase sgt terharu sebenarnye.. n rase besalah pun ade.. nk blik ke umah naik bas n sampai dlm kul 315am.. mak n ayah menunggu aku dr kul 1230am.. mak ckp sje kuar awal.. bleh makan2 dgn ayah kt simpang.. tp kesian la,, lame nk tunggu aku.. mak siapkan bekal utk mase balik, ayah plak bertanye kt aku, bile lagi nk blik ke kmpg.. rase sgt sebak sbnrnye.. tp aku tahan.. lps final exam br la aku akan blik semula ke kmpg ku.. bkn xnk blik b4 tu, tp phm2 je r,. aku final student.. byk lg kerje yg hrs aku setelkn.. n bln 3 ni dh final.. cuti bln 2 hr tu mmg aku pulun habis bercuti n tinggal kt umah..

aku berharap adik-beradikku pula yg melawat mak n ayah.. ujung bln2 adik kate n blik n dia ambik cuti, lagipun result SPM nk kuar.. n anyah ikut skali.. lega rsenye.. at least, xde r, mak n ayah berdua saja.. yg penting kene selalu tpn.. xde r,, itu je yg mampu aku bt.. ape yg aku harapkn mereka sentiase sihat.. n sentiase gembira.... gembira dgn ape yg mereke bt.. bekerja n bermasyarakat.. mujur la kami tinggal kt tanah rancangan FELDA, sbb kwsn sekeliling meriah, jiran2 n dh mcm keluarga sendiri..


beutiful smile of my parent n my siblings.. (gmbr mase raya)


so, ape lg, aku dh duk kt U ni, mmg kene pulun la, siapkn semua keje yg patut, n prepare 4 my final exam.. Doa mak n ayah telah ku pohon n sentiase aku pohon,, selebihnye usaha yg gigih n tawakal pade ALLAH.. maka, aku amat berharap semuanye berjalan dgn lancar.. semoga aku n kite semua bleh melalui jalan yg lurus, n dpt menangani semua cabaran yg mendatang dgn sebaik2nye..

ape yg penting.. POSITIVE kn MINDA n TENANGKN HATI... aku berpesan pada diriku n semua.. Yg utama.. ALWAYS remember your PARENT..mak n ayah.. minta restu mereka.. sgt berkesan.. utk kehidupan yg sejahtera dunia akhirat..

harapan ku semoga satu hari nanti aku dijodohkn dgn hamba ALLAH yg sentiase syg akan kedua2 org tuanya n syg akan kedua2 org tuaku.. serta menerima mereka seadanya.. hope aku juga begitu...

No comments: