thanks.....

thanks.....

Translate

Terukir satu kata, tersemat dalam jiwa...

Tiap kata yang tertulis, penuh dengan kasih sayang,
penuh erti kehidupan,

setiap kata yg diungkap, setiap kata yang tercoret adalah tanggungjawab yang harus dipikul yang akan dihitung satu masa nanti...

kata2 itu amanah ALLAH...
moga dapat disampaikan dengan baik...
yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan pengajaran...

terima kasih melawat blog ini... jemput datang berkunjung lagi...

Thursday, February 4, 2010

PERUBAHAN menyusahkan????


Aku…
Ttg aku…
Cerite ni x menarik utk dibaca..

Sedikit coretan tentang aku n persekitaran…
Bile ade yg menimbulkn persoalan “atiqah ko dh lain kite x seperti dulu lagi.… ”
Aku mule berfikir n mencari ape sebenarnye yg lain pade diriku n sikapku…
Yang pasti, bile mase berganti masa n hari berubah hari, manusia mmg akan berubah, tidak kire r dari penampilan, pemikiran,, kesihatan, tingkah laku n perangai…
Adakah perubahan aku, mengganggu kehidupan org lain?? Menyakiti hati sesiapa?


tapi bile aku selidiki, mmg ade sedikit kelainan dlm corak hidupku, mungkin sbb aku dh final year, dh xde mase nk main2, aku lbh serius dlm sesuatu bende, n malas nk layan bende yg remeh temeh, yg bleh bt aku sakit ati n kecewa,. Malas nk terlalu take care kat org sgt, nanti org kate mengibuk, n malas n pikir ape org nk ckp…
Selagi satu2 bende yg aku bt 2 mengikut ladasan agamaku, sunnah Nabi, n tidak menyakiti ibu n ayahku, aku akan terus lakukan, demi kebaikan semua..
Hanya Allah yang tau ape sebenarnya yang ade dalam hatiku..
Kerana semua org bebas utk bercakap, memberi pandangan n bebas utk membuat persepsi tersendiri…
Sedang aku hanye mampu akur dgn tindakkan mereka…


Perubahan itu perlu… berubah jadi lebih baik, n terbaik dari sebelumnya… teringat plak kate2 yg sering diungkapkn oleh kaunselor kt sek men dulu, “semoga hari ini lebih baik dr semalam, n hari esk lebih baik dari hari ini”.. kalo kite nk kn yg terbaik, make kene la perbaiki kelemahan n BERUBAH jd yg TERBAIK..

TIADE NIAT DI HATI MELUKAKAN HATI SESIAPE DALAM PERUBAHAN DIRI INI… HARAP SEMUA MEMAHAMI… KERANA AKU INSAN BIASE.. DALAM PENCARIAN DIRI SENDIRI…

No comments: