thanks.....

thanks.....

Translate

Terukir satu kata, tersemat dalam jiwa...

Tiap kata yang tertulis, penuh dengan kasih sayang,
penuh erti kehidupan,

setiap kata yg diungkap, setiap kata yang tercoret adalah tanggungjawab yang harus dipikul yang akan dihitung satu masa nanti...

kata2 itu amanah ALLAH...
moga dapat disampaikan dengan baik...
yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan pengajaran...

terima kasih melawat blog ini... jemput datang berkunjung lagi...

Tuesday, June 8, 2010

melangkah setapak

Nk dapat yg terbaik dlm hidup, bukan semudah yg disangka... ingat senang ke..?!? semuanye bergantung pada usaha, doa, tawakal yg berterusan.. nk jd senang kene cekal n tabah menghadapi dugaan n cabaran.... baru la terasa nikmat kesenangan 2.

kate2 ni sebenarnye utk aku... mne x nye, aku duk sini, mula bekerja dh byk cbrn n dugaan... walaupun org tgk aku cm xde masalah, tp hakikatnye, aku je yg tau... itu namenye dugaan kecil utk aku melangkah setapak ke hadapan... kalo xde dugaan n cabaran ini, mungkin aku kurang menghargai ape yg aku dpt.. (bak kate org setiap yg berlaku pasti ade hikmahnye..) Dugaan yg bt aku lebih menghargai diri, kawan2, n org disekelilingku.. dan semestinye dugaan n cabaran ni bt aku lebih matang n menghargai hidup yg aku lalui... jgn ingat semua bende bleh dpt dgn mudah.. kalo nk usaha.. n terus berusaha....

kalo niat baik, insyaAllah semua dugaan n cabaran yg dilalui dgn hati yg tenang (lahir la rase ketabahan 2... walaupun sekali sekala terselit rase hiba...2 biase la kn..)

bak kate Tun Dr M, Perjuangan belum selesai.....
bak kate aku sendiri.....kalo nk berjaya kene pandai ambik kesempatan, jgn nk sempitkn diri sendiri je...tkt sempot plak... hehehehhe...
yg penting tau ape yg nk dikecapi, kene betul2 tekad la kn...
kire bleh disame kn cm nk memiliki seseorg la kot... kalo suke je x berusaha nk dptknnye, memang melopong le...(putih mate je le)... hhahahahaha (baik pun contoh...heheheheh)


No comments: